Ricínový olej

K ricínovému oleju som sa dostala pred pol rokom na odporučenie jednej známej, s ktorou som diskutovala stopy po akné. Presvedčila ma a jednu fľaštičku oleja som si objednala z bio obchodíku. Keď som túto prvú fľaštičku ricínového oleja minula, musela som si kúpiť nový. Naozaj funguje a blahodárne pôsobí na pleť, čo demonštrujú priložené fotografie.

Ricínový olej sa získava z rastliny ricín obyčajný (Ricinus communis), ktorý sa už od nepamäti používal v starom Egypte a Oriente na ošetrovanie rán, vlasov a pokožky. Avšak alkaloid ricín je jedovatý, ktorý sa stáva neškodný pri prevarení s vodou. Využíval sa aj na odstaňovanie črevných parazitov a má laxatívne účinky. 


 
Používala som ho večer hlavne pred spaním po odlíčení alebo keď som cez deň mala suchú pleť. Má hustú konzistenciu, avšak kvapalnú, tak sa ťažšie roztieral. Pokožku a pleť si zároveň budete masírovať, čo ju výborne prekrví.


Vyskúšala som si z neho spraviť aj sérum na obočie a mihalnice, kde som si zmiešala čajovú lyžičku ricínového oleja, 1 čajovú lyžičku kokosového oleja a 1/2 čajovej lyžičky gélu z listu aloe vera. Premiešanú zmes je dobré si dať do malej nádobky, najlepšie sklenej a spotrebujte do 10 dní. Nanášať môžete tyčinkou do ucha alebo kefkou zo starej riasenky (čistej). Toto sérum si nanášajte tesne pred spaním, lebo trošku zlepí oči, avšak nesmiete ho nanášať vo veľkých množstvách a aby vám nestieklo do oka. Ráno budete mať tiež pocit zlepených očí, ale čistá voda to spraví. Výsledky po mesiaci boli viditeľné. Tento pokus som urobila tak, že som si oči nelíčila ani riasenkou a inými líčidlami. Odvykla som si od toho a keď sa príležitostne namaľovala riasenkou, tak mihalnice boli naozaj dlhšie. Extrémne predĺženie nečakajte, ale budú zdravšie, hrubšie, hustejšie a nebudú tak vypadávať. 

20 dôvodov prečo používať ricínový olej je na tomto príbalovom letáčiku z http://www.bionatural.sk/blog/. 


A ako dopadlo? Pleť po používaní bola naozaj jasnejšia a postupne sa redukovala tvorba vyrážok, ale aj stopy po akné. Ráno po prebudení je pleť príjemne hladká na dotyk a zjednotená. Počas dňa pleť svoj kumšt stratila, ale večer dostala svoju dávku, aby ráno bola opäť svieža. Ale po dlhšom používaní pleť už nebola suchá ani počas dňa a niekedy som si vystačila ricínovým olejom raz za tri dni. Ricínový olej ma presvedčil a pomohol mojej pleti, tak bude mať na mojej poličke stále miesto. :) Odporúčam vyskúšať! :)

Pleť pred prvým použitím:


 Pleť dnes: Progres viditeľný! :)



Komentáre

  1. Paráda! Tak to je naozaj veľmi viditeľný progres ^.^ Mne zázrakom konečne začína úplne miznúť akné a pleť konečne vyzerá dobre :D Najviac mi pomohla maska z medu a škorice a jablkový ocot. Teraz momentálne používam krém na noc z kozieho mlieka od značky ZIAJA a je skvelý! Veľmi mi pomáha a pokožku vôbec nemám vysušenú. Avšak zaujímave je, že sestre tento krém pokožku naopak vysušoval :/ Inak, na ten ricínový olej sa pozriem a páči sa mi aj to sérum pre riasy. Ďakujem za tip, skvelý článok♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. áno aj mne med a škorica robí dobre... vidíš musím aj o tom napísať :) a jablčný ocot na vlasy.. to sa chystám. Ziaju som mala aj ja.. krásne voňala ale nepomohla a ani neuškodila. Každý má inú pleť, tak treba skúšať. :) Ďakujem za Tvoj komentár. :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem za tvoj komentár. Prajem pekný deň :)